دنیا اپتیک

مد و فشن در دنیای عینک ها

دنیا اپتیک

مد و فشن در دنیای عینک ها

استخراج ارز دیجیتال چگونه ممکن می باشد؟

استخراج ارز دیجیتال چگونه ممکن می باشد؟
از زمان های بسیار دور، انسان ها برای دستیابی به مواد معدنی ارزشمند، با سختی فراوان آن را از معادن استخراج می کردند. امروزه نیز برای استخراج برخی از ماده های معدنی ارزشمند، از روش های قدیمی استفاده می شود. اما باید بگوییم که با توجه به انقلاب دنیا دیجیتال و الکترونیک در جهان، بسیاری از روش های قدیمی کنار گذاشته شده اند و دانشمندان با دانش فراوان توانسته اند روش های جایگزینی ساده تری را برای دسترسی به مواد ارزشمند ابداع کنند. امروزه ارز های دیجیتالی از هر چیزی در جهان با ارزش تر شده است و سرمایه گذاری های متعدد و بسیاری بر بستر این ارز ها در حال ثبت می باشد. برای این که بتوان به معاملات ارز های دیجیتالی پرداخت، در ابتدا باید این ارز ها را استخراج کرد. استخراج ارز ها برای نخستین بار به همراه ارز دیجیتالی بیت کوین ارائه شد. این ارز در حدود ۱۰ سال پیش معرفی گردید و در آن زمان از ارزش بالایی برخوردار نبود. اما امروزه ارزش آن به قدری چشم گیر است که کمتر است که توانایی سرمایه گذاری در این ارز را دارد. استخراج کردن، که به آن عمل ماینینگ هم می گویند، فرآیندی است که انجام تراکنش های ارزی در شبکه را تایید می کند‌. این عمل با تولید کوین یا سکه جدید همراه است که برای انجام آن باید از CPU های قوی و کارت های گرافیکی استفاده نمود. در واقع عمل ماینینگ توسط دستگاه های کامپیوتری خاص انجام می شود. برای انجام این عمل نیز باید هزینه های زیادی را به عنوان بها مصرف برق ارائه داد.

استخراج ارز دیجیتال چیست؟
همان طور که ذکر شد، استخراج رمز ارز دیجیتال و الخصوص جدیدترین ارز دیجیتال عملی برای ساخت توکن ها و کوین های جدید در بستر بلاکچین می باشد. بلاکچین پلتفرمی است که از به هم پیوستن بلوک های کوچک ساخته شده است. این پلتفرم بستر اولیه ارز های دیجیتالی است و هر تراکنشی که در مورد ارز های دیجیتالی انجام گیرد، در هر یک از بلوک های بلاکچین ثبت می شود. عمل استخراج کردن ارز ها توسط افرادی به نام ماینر انجام می شود. ماینر ها در واقع با تجهیزات بسیاری، با ساختن بلوک های جدید در بستر بلاکچین، ارز های دیجیتالی را تولید می کنند. این عمل همچنین در امنیت شبکه بسیار موثر است و موجب افزایش امنیت بلاکچین می شود. استخراج کردن و یا به عبارت دیگر ساختن بلوک های جدیدی که با ساختن توکن ها و کوین ها نیز همراه است، می تواند توسط هر فردی انجام شود. در واقع اصلی ترین ویژگی ارز های دیجیتالی، این است که به صورت غیر متمرکز فعالیت می کنند و هیچ سازمانی توانایی جلوگیری از استخراج ارز ها را ندارد. از این رو با داشتن یک سیستم رایانه ای قوی، می توانید ماینینگ ارز های دیجیتالی را انجام دهید. البته لازم به ذکر است که برای انجام این عمل به برق ولتاژ بالا نیاز است و قبل از هر اقدامی باید توانایی پرداخت هزینه های برق مربوط به استخراج سکه ها را داشته باشید. اما نکته ای که در این جا باید به آن توجه کنید این است که شبکه بلاکچین به ماینر ها برخی از سکه های استخراج شده را هدیه می دهد، که این امر برای تشویق ماینر ها به استخراج بیشتر ارز ها می باشد. هر ارز دیجیتال تنها تا تعداد مشخص شده ای توانایی استخراج دارد و بیشتر از آن نمی توان به ماینینگ آن ارز اقدام کرد.

استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر چگونه است؟
استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر چگونه است؟
استخراج ارز های دیجیتال همزمان با ارائه بیت کوین به بازار های معامله آغاز شد. در آن زمان ماینر ها با استفاده از یک کامپیوتر معمولی هم می توانستند ارز های دیجیتالی را استخراج کنند. اما امروزه با افزایش ارزش ارز های دیجیتالی و گسترش و توسعه یافتن پردازنده های گرافیکی و سیستم های سخت افزاری، ماینینگ کردن ارز های دیجیتالی بر عهده دستگاه های مخصوصی به نام ای سیک می باشد. البته هم اکنون نیز استخراج ارز ها با کامپیوتر های معمولی قابل اجرا می باشد.

ایا با کامپیوتر این کار به صرفه است؟
اما در ابتدا باید ذکر کنیم که این کار اصلا به صرفه نیست. زیرا که علاوه بر هزینه برق بالا، باید از پردازشگر های قوی در سیستم خود استفاده کنید و تنها می توانید مقادیر بسیار کمی ارز دیجیتالی را استخراج نمایید. این کار به کامپیوتر شما فشار بسیاری وارد می کند و احتمال آتش سوزی دستگاه شما نیز بسیار زیاد است. با این تعاریف، استخراج ارز های دیجیتال به وسیله کامپیوتر های معمولی کار عقلانی نیست. اما می توان گفت که به صورت تئوری این عمل با کامپیوتر های معمولی نیز امکان پذیر می باشد. اگر با وجود مطالب گفته شده تصمیم دارید که با استفاده از کامپیوتر خود، استخراج ارز ها را انجام دهید، باید بدانید که برنامه های مخصوصی تحت عنوان برنامه استخراج ارز دیجیتال را باید بر روی سیستم خود نصب کنید و از طریق این برنامه به یکی از استخر های استخراج موجود متصل گردید. نرم افزار های زیر از نرم افزار هایی هستند که برای ماینینگ ارز های دیجیتالی معرفی شده اند. اما در مورد صحت عملکرد آن ها اطمینانی وجود نخواهد داشت.

بیت مینتر
سی جی (CG) ماینر
جی یو آی (GUI) ماینر
بی اف جی (BFG) ماینر
استخراج ارز دیجیتال با موبایل چگونه است؟
استخراج ارز دیجیتال با موبایل چگونه است؟
در این قسمت در مورد نحوه استخراج ارز دیجیتال با گوشی به صحبت می پردازیم. تلفن های همراه از دیگر وسیله هایی هستند که می توانید با آن ها به استخراج کردن کریپتوکارنسی ها و ارز های دیجیتالی اقدام کنید. اما باید بدانید که این عمل نیز مانند استخراج ارز ها به وسیله کامپیوتر های معمولی اصلا به صرفه و کارآمد نمی باشد. زیرا که به سرعت تلفن همراه شما را با خرابی مواجه می کند. با این که استفاده از تلفن های همراه برای استخراج ارز ها هزینه کمتری نسبت به خرید تجهیزات مخصوص ماینینگ کردن دارد، اما لازم به ذکر است که استخراج به وسیله تلفن همراه نیز سخت و تا حدودی هزینه بر می باشد.

با چه سیستم عاملی می توان این کار را انجام داد؟
در ابتدا نکته ای را باید ذکر کنیم و آن این است که امکان استخراج ارز ها از طریق دستگاه های آیفون و آیپد ممکن نیست و تنها برای این کار می توانید از تلفن هایی با سیستم عامل اندروید استفاده نمایید. برای انجام عمل ماینینگ باید اپلیکیشن های مخصوص این کار را بر روی تلفن همراهتان نصب کنید. این اپلیکیشن ها از طریق گوگل پلی در دسترس است اما گوگل پلی به تازگی برخی از این اپ ها را حذف کرده و تنها یک الی دو اپ مخصوص ماینینگ را در اختیار کاربران قرار داده است. با این حال استفاده از این برنامه ها نیز از سوی کاربران تایید نشده و اغلب آن ها نسبت به استخراج ارز از طریق این اپلیکیشن ها احساس نارضایتی کرده اند. به طور خلاصه می توان گفت که استخراج ارز ها با تلفن های همراه با این که توصیه نمی شود، اما عمل غیر ممکنی نیست.