دنیا اپتیک

مد و فشن در دنیای عینک ها

دنیا اپتیک

مد و فشن در دنیای عینک ها

آینده و چشم انداز ارز دیجیتال دوج کوین


ارزهای دیجیتال یکی از داغ ترین موضوعات در رسانه های اجتماعی این روزها و در سراسر جهان هستند، همه ما تا کنون درباره سودهای کلان این بازار و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال اخباری را شنیده ایم، در حال حاضر بیش از ده هزار سرمایه گذار وجود دارد که بیش از یک میلیون دلار را در بیت کوین نگهداری می‌کنند. درحالی که در سالهای اخیر قیمت بیت کوین به صورت نجومی افزایش پیدا کرده است، در همین حین رمز ارز دیگری هم در بازار کریپتوکارنسی توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. دوج کوین به عنوان یک میم کوین بازار کریپتوکارنسی شناخته می‌شود که در سال 2021 توانست در لیست 10 رمز ارز برتر بازار از لحاظ مارکت کپ قرار بگیرد. در ادامه این گزارش قصد داریم به طور کامل بگوییم بیت کوین چیستLinks to an external site. و چه تفاوت و شباهت‌هایی با دوج کوین دارد. 

دوج کوین چیست؟

در پاسخ به سوال دوج کوین چیست؟Links to an external site. باید گفت Dogecoin در سال 2013 به عنوان یک شوخی توسط جکسون پالمر و بیلی مارکوس به عنوان راهی برای تمسخر سایر آلت کوین های بازار ساخته شد. نماد اختصاری دوج کوین سگ نژاد ژاپنی، شیبا اینو است که بین کاربران شبکه های اجتماعی از محبوبیت بالایی برخوردار است. دوج کوین در سال اول فعالیت خود ثابت کرد که خبر بد هنوز هم خبر خوب است. هک میلیون‌ها دوج کوین در روز کریسمس باعث شد تا بازار کریپتوکارنسی و ارزهای دیجیتال در توییتر ترند شود. این امر آگاهی گسترده ای را برای ارز دیجیتال به ارمغان آورد و ناخواسته به آن مشروعیت بخشید.

دوج کوین

بعد از این موضوع کلید واژه دوج کوین در شبکه اجتماعی TikTok ترند شد و اینفلوئنسرهای محبوب در این رسانه اجتماعی فالوورهای خود را دعوت به خرید این کوین کردند، در نهایت دوج کوین با افزایش قیمت 600 درصدی مواجه شد. به همین ترتیب دوج کوین تبدیل به یک کوین مردمی شد و در پایان سال 2020 قیمت هر کوین آن به نیم پنی رسید که این عدد برای یک شت کوین بدون برنامه و پشتوانه رقم قابل توجهی است. از آن زمان تا کنون دوج کوین توسط بزرگترین حامی خود یعنی ایلان ماسک، بنیان گذار تسلا حمایت می‌شود. حمایت ماسک باعث شد تا قیمت این رمز ارز به 70 سنت هم برسد. از دیگر طرفداران مشهور دوج کوین می توان به مارک کوبان و اسنوپ داگ اشاره کرد.

آینده و چشم انداز ارز دیجیتال دوج کوین

دوج کوین یک ارز دیجیتال با نوسان شدید است. سرمایه گذاران این رمز ارز باید برای تغییرات قیمت وحشیانه به سمت بالا و پایین آن آماده باشند. این جهش ها و کاهش ها به ندرت ریشه در اصل و اساس دارند و هیچ گزارش سود یا ارقامی از فروش وجود ندارد که افزایش ارزش بازار را توجیه کند. به طور معمول، تغییر قیمت این رمز ارز به یک خبر مثبت یا نوعی کمپین رسانه های اجتماعی مربوط می‌شود. بسیاری از سرمایه گذاران برای کسب اطلاعات در مورد دوج کوین به شبکه اجتماعی Reddit مراجعه می‌کنند. درواقع این نکته را به خطر بسپارید که تعداد کمی از سرمایه گذاران ثروتمند، Dogecoin را کنترل می‌کنند. اگر آنها تصمیم به فروش و کسب سود کنند، قیمت دوج کوینLinks to an external site. به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین محبوب ترین ارز دیجیتال در بازار کریپتوکارنسی است. این ارز دارای بیشترین ارزش بازار در بین تمام ارزهای دیجیتال است. در آوریل سال 2021، به رکورد نزدیک به 65000 دلار به ازای هر کوین رسید و بسیاری از کشورها اکنون شروع به پذیرش بیت کوین به عنوان یک فرم رسمی مناقصه دولتی کرده‌اند.

بیت کوین

از بین انواع مختلف ارزهای دیجیتال، بیت کوین بیشترین اعتبار را در صنعت دارد و عده ای زیادی آن را طلای دیجیتال می‌نامند. علت این نام گذاری هم ارزش بالای بیت کوین و تعداد عرضه کل محدود آن است، درواقع حداکثر 21 میلیون بیت کوین وجود دارد. بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به عنوان پوششی در برابر ارزهای دولتی متمرکز در نظر گرفته می‌شوند و بسیاری از سرمایه گذاران به دنبال جایگزینی برای ارز متمرکز هستند. این موضوع و نیاز به این دلیل پدیدار شده است که دولت های مختلف بدون نظارت خاطی میتوانند اقدام به چاپ پول کاغذی نمایند و به این صورت در اقتصاد کشور تورم شکل میگیرد. یکی از علت های شکل گیری بیت کوین و ارزهای دیجیتال به شکل غیرمتمرکز از بین بردن مشکلات مالی و تورم است.

تفاوت های بیت کوین و دوج کوین

یکی از اصلی ترین تفاوت های بیت کوین و دوج کوین در تعداد عرضه کل آنهاست، عرضه بیت کوین محدود بوده و برابر با 21 میلیون واحد از این کوین است. اما دوج کوین عرضه نا محدوی دارد و میتوان بدون هیچ محدودیتی آن را استخراج کرد، بدیهی است که در چنین شرایطی و به مرور زمان ارزش بیت کوین بالا رفته و دوج کوین ارزشمند نمی‌گردد.

مقایسه دوج کوین و بیت کوین

بیت کوین مبتنی بر فناوری بلاک چین است. بلاک چین یک دفتر کل امن و غیرمتمرکز است که هر تراکنش را ثبت می‌کند. به گروهی از تراکنش ها بلوک می گویند، برای افزودن بیت کوین های جدید، ماینرها باید مسائل پیچیده ریاضی را به صورت آنلاین حل کنند. این موضوع نیاز به یک زیرساخت قوی با کامپیوترهای قدرتمند و تقاضای برق زیاد دارد؛ فرآیند استخراج بیت کوین خاص است، در حالی که هر ارز دیجیتال فرآیندی برای ایجاد یک عرضه جدید دارد، بیت کوین به بیشترین انرژی نیاز دارد و به عنوان تفاوتی دیگر میتوان گفت پردازش تراکنش بیت کوین زمان بیشتری نسبت به دوج کوین نیاز دارد.

شباهت ارز دیجیتال بیت کوین و دوج کوین

رمز ارزهای دیجیتالی بر بستر فناوری بلاک چین ایجاد شده‌اند که یک دفتر کل توزیع شده است و تمام تراکنش ها در آن تولید، ردیابی و مدیریت می‌شود. این فرآیندها توسط یک شبکه غیرمتمرکز تایید می‌شود. درواقع یک کامپیوتر بزرگ و جهانی که به صورت غیرمتمرکز فعالیت می‌کند، با تایید تراکنش های ارز دیجیتال از بروز کلاهبرداری در این فضا جلوگیری کرده و در عین حال به عملکرد صحیح و حسابداری ارزها کمک می‌کند. ارزهای دیجیتال به کاربران اجازه می‌دهند تا پول خود را به صورت نیمه ناشناس جابه جا کنند، اگرچه FBI و IRS در ردیابی تراکنش‌ها و مسدود کردن حساب‌ها نسبت به گذشته بهتر شده‌اند. بنابراین از بیان این ویژگی‌ها به این نتیجه می‌رسیم که دوج کوین و بیت کوین، ارزهای دیجیتالی هستند که در پایه و اساس به یکدیگر شبیه می‌باشند.

بهترین سالن های آرایش عروس تهران

برخلاف باور بسیاری از مردم، بهترین سالن‌های آرایش عروس تهران، تنها محدود به منطقه فرشته، نیاوران، زعفرانیه یا سعادت آباد نمی‌باشد. سالن های آرایش عروس خوب و با کیفیتی در سایر مناطق تهران نیز وجود دارند. مسئولیت این سالن ها بسیار سنگین می باشد چرا که سهم بزرگی در خلق بهترین و خاطره انگیزترین شب عروس و دامادها دارند. در ادامه این مقاله از دکتر فارمو به معرفی بهترین سالن های آرایش عروس تهران که برای مراجعه در مراسمات نامزدی و عروسی مناسب هستند، می‌پردازیم:

خرید گوشی a13

این گوشی، قابلیت منحصر به فردی ندارد تا دوستداران دنیای فناوری را شگفت‌زده کند، اما با وجود میان‌رده بودن و قیمت ارزان، توانسته است با مشخصات خود به ویژه در زمینه باتری، کاربران را راضی کند. سامسونگ، Galaxy A13 را در دو مدل G4 و G5 روانه بازار کرده است. در این مقاله قصد داریم تا به نقد و بررسی گوشی موبایل Galaxy A13 با حافظه ۶۴ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت G5 بپردازیم.

خرید گوشی a13

خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران

ارز دیجیتال چیست؟

به ارزی که منحصراً به صورت الکترونیکی در دسترس است، ارز دیجیتال گفته می‌شود. نسخه های الکترونیکی ارز در حال حاضر در سیستم های مالی اکثر کشورها وجود دارد. به عنوان مثال، در ایالات متحده پول فیزیکی در گردش تنها حدود یک دهم عرضه کلی پول است. مابقی در انواع سپرده‌های بانکی به صورت الکترونیکی نگهداری می‌شوند.

آنچه ارز دیجیتال را از ارز الکترونیکیِ حال حاضر در حساب های بانکی اکثر آمریکایی‌ها متمایز می‌کند، این است که ارز دیجیتال که هرگز شکل فیزیکی به خود نمی‌گیرد و همیشه در یک شبکه کامپیوتری باقی مانده و از طریق پلتفرم‌های ویژه‌ای که برای کار با رمزارزها تهیه شده‌اند، مبادله می شود.

ارزهای دیجیتال کاربردهای فراوانی را در زندگی افراد در سراسر دنیا ایجاد کرده‌اند، به عنوان مثال، به جای استفاده از اسکناس‌های فیزیکی مثل ریال و دلار، با انتقال ارز دیجیتال با استفاده از دستگاه تلفن همراه خود، می‌توانید خرید برخی از کالاها را انجام دهید. شاید اینطور به نظر برسد که از لحاظ نوع عملکرد این روش پرداخت تفاوتی با پرداخت‌های آنلاین ارز فیات ندارد؛ اما مسئله اینجاست که استفاده از ارزهای دیجیتال به صورت صد در صد غیرمتمرکز بوده و توسط هیچ نهاد و دولتی کنترل نمی‌گردد. در واقع هدف اصلی به وجود آمدن این سیستم حذف واسطه‌های مالی از بازار است. اما در نظر داشته باشید که کاربرد فناوری بلاک چین و رمزارزها صرفا به پرداخت آنلاین و خرید و فروش کالا محدود نمی‌شود.

چطور ارز دیجیتال بخریم؟

راه‌های زیادی برای خرید و فروش ارز دیجیتال وجود دارد که یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین روش‌ها، استفاده از خدمات صرافی‌های ارز دیجیتال است. از آنجایی که اکثر پلتفرم‌های خارجی خدمات خود را در صورت طی کردن فرآیند احراز هویت ارائه می‌دهند، امکان استفاده از تمام خدمات آن‌ها برای کاربران ایرانی وجود ندارد. از این روز بهترین راه برای خرید ارز دیجیتال ثبت نام در صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی مانند صرافی اوکی اکسچنج می‌باشد.

خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران

بعد از ثبت نام در صرافی ایرانی نام برده شده، لازم است فرآیند احراز هویت را برای فعال سازی حساب کاربری خود انجام دهید و یک کارت بانکی معتبر را نیز برای انتقال دارایی ریالی به صرافی معرفی کنید. بعد از تایید احراز هویت اکانت شما فعال شده و میتوانید حساب کاربری خود را با مبلغی که در نظر دارید به صورت ریالی شارژ کرده و سپس از بخش تبادل سریع رمز ارز مورد نظر خود را در سریع ترین زمان ممکن و به نرخ و قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال خریداری نمایید.